Reflektionsuppgift tisdag 16/10
Kategori: Temaveckorna
I fredags fick du berätta om hur ni i gruppen får med målen i de olika ämnena i ert arbete. Idag vill jag att du besvarar följande:
.
1. Hur visar du din lärare att du arbetat och utvecklat målen i de valda ämnena? Vi har barat gjort experimenten än så länge, så att jag har lärt mig mer om fysik och kemi. Så vi visar ju experimenten på filmen. Clas har även hjälpt oss mycket så han vet ju vad vi håller på med inom hans ämnen.
2. Hur får ni i er grupp med omvärlden (kunskaper/erfarenheter utanför Almers)? Vi kommer att lägga ut filmen på youtube, då kan ju hela världen se den... på det sättet får vi kontakt med omvärlden. På torsdag kommer vi även ha en mikrovågsugn som Clas hjälpt oss att fixa, från Second hand. Vi kommer att göra experiment med mikron på torsdag och filma.
3. Hur får ni i er grupp med digitala verktyg? Vi filmar med våra mac-datorer och Hannes mobiltelefon, sedan redigerar vi i iMovie.
4. Vad är era tankar om er redovisning på fredag? Vi håller som sagt på att göra en film, så vi hade tänkt att visa upp filmen för alla på redovisningen.

Bloggadress: http://9abpaalmers.blogspot.com