Agnes temablogg

Fredag 21 oktober Reflektionsfrågor

Kategori: Temaveckorna

1. Vi har pratat en del om att plagiera. Vad har du för tips på att undvika att skriva av andra, trots att man kan läsa andras inlägg och få inspiration?
Jag tycker att om det är sådana frågor som vi fick efter besöket på Operan så tycker jag att först och främst ska man läsa igenom frågorna själv innan man börjar kolla på andras svar. Om man läser igenom frågorna allra först så förstår man bättre sen och kan då börja tänka, fundera och svara på frågorna enligt ens egna tankar. Sen tycker jag att om det är en fråga man hakar upp sig på och tycker är svår, då tycker jag det är okej att gå in och kolla på andras svar och få inspiration och kolla vad andra svarat på just den/de frågorna som du inte riktigt förstår eller tycker är svåra. Då ska man självklart inte skriva av någon annan, utan bara se vad just de/dem tänkte på den frågan du inte förstod. Då börjar man själv tänka efter vad frågan menas med och då väver man in sina egna tankar i svaret, det funkar på mig iallafall.
2. Vilka framsteg har ni gjort i gruppen i dag?
Vi har börjat göra experiment på några i klassen och börjat filma! Det är stora framsteg tycker jag.
3. Beskriv kort hur de olika ämnena kommer in i ert arbete. (Bild, musik, svenska, engelska, teknik och fysik)
 Vi gör ju en film, så genom det kommer bild med i vårat arbete. Vi kommer att lägga in musik i filmen, så där kommer musik med. Vi kommer att prata engelska och svenska i filmen och vi kommer att göra experiment inom teknik och fysik!
.
 Trevlig helg! // Agge

Kommentarer

• Clas. säger:

Hej Agnes!
    Riktigt bra resonerat om plagiering! Dvs, tänk först själv, men ta gärna hjälp av andra om man kör fast. Angående ert grupparbete; bra jobbat! En vecka kvar för att bli klara, något hinder/problem ni behöver ta tag i?
    Enligt ditt svar på fråga 3 verkar ni ha en riktigt bra mix av de olika ämnena. Satsa på att vara klara under torsdagen, så kan ni "finslipa" på fredagen om det behövs.

2012-10-14 | 21:19:32
  • Johannes Olsson säger:

Jag tycker du tänker helt rätt med att man ska börja med att tänka själv och kör man fast så kan man ta hjälp av andra. Jag tycker även du har förklarat allt mycket bra och fått med allt. Nu får vi bara se till att jobba vidare och bli klara i tid! :)

2012-10-15 | 17:42:42

Kommentera inlägget här: