Fredag 21 oktober Reflektionsfrågor
Kategori: Temaveckorna
Jag tycker att om det är sådana frågor som vi fick efter besöket på Operan så tycker jag att först och främst ska man läsa igenom frågorna själv innan man börjar kolla på andras svar. Om man läser igenom frågorna allra först så förstår man bättre sen och kan då börja tänka, fundera och svara på frågorna enligt ens egna tankar. Sen tycker jag att om det är en fråga man hakar upp sig på och tycker är svår, då tycker jag det är okej att gå in och kolla på andras svar och få inspiration och kolla vad andra svarat på just den/de frågorna som du inte riktigt förstår eller tycker är svåra. Då ska man självklart inte skriva av någon annan, utan bara se vad just de/dem tänkte på den frågan du inte förstod. Då börjar man själv tänka efter vad frågan menas med och då väver man in sina egna tankar i svaret, det funkar på mig iallafall.
2. Vilka framsteg har ni gjort i gruppen i dag?
Vi har börjat göra experiment på några i klassen och börjat filma! Det är stora framsteg tycker jag.
3. Beskriv kort hur de olika ämnena kommer in i ert arbete. (Bild, musik, svenska, engelska, teknik och fysik)